Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen?

Op dit moment is onze website nog niet ingericht als webshop. Toch kunnen we nagenoeg alle merken en type accu’s nieuw leveren voor scherpe prijzen, ook de accu’s die wel gereviseerd kunnen worden. Staat uw accu er niet bij? Dat wil niet zeggen dat we die niet hebben of kunnen reviseren. Stuur een mail naar  info@reprofietsaccu.nl en maak uw verzoek of wensen kenbaar.

Dit is een noodzakelijk stuk elektronica om er voor te zorgen dat uw accu optimaal en veilig gebruikt kan worden. In moderne accu’s zit een BMS. Op onze website leest u binnenkort wat voor soort BMS er in een accu zit en of die eenvoudig te vervangen is voor de originele BMS. ReproFietsaccu gaat voor duurzaamheid en zal zich inzetten voor fietsen die klantvriendelijk zijn en niet voldoen aan de kwalificatie wegwerpfiets! Ongeveer 75% van alle elektrische fietsen is helaas een wegwerpfiets.

Dat is afhankelijk van de accu zelf. Er zijn verschillende soorten accu pakketten op de markt. Denk aan 24 volt of 36 volt etc. Ook de sterkte van uw accupakket bepaalt tenslotte de prijs. Een sterkere accu is altijd duurder.

U sluit zich aan op uw voorganger. Door drukte kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan gewenst. U doet er altijd verstandig aan om een revisie zo snel mogelijk aan te bieden, bij voorkeur niet in het hoogseizoen als u er haast mee heeft. In uitzonderlijke gevallen kan uw accu naar voren worden geschoven. Denk aan medische redenen of lichamelijke beperkingen.

Dat kan altijd. Maar veel fietsen hebben dan een hogere weerstand waardoor fietsen geen plezier meer is. U mist immers de ondersteuning.

Helaas niet. Accu’s maken is altijd maatwerk.

Nee. Verbruik heeft altijd te maken met uw vervoersmiddel zelf. Bij een revisie verandert er dus niets.

Nee, er kan niets mis gaan na revisie. Wij testen uw accu altijd uitgebreid voor u hem terug krijgt.

Ja, u heeft een vol jaar garantie op de revisie zelf. Niet op de inwendige elektronica zelf, of ook die moet vervangen zijn door ons (zie factuur). U heeft een vol jaar garantie door de ons geleverde werkzaamheden. Een vol jaar omdat we niet op een dag kijken. We kijken per maand namelijk. U krijgt garantie per een hele maand. Of u nu de eerste dag of de laatste dag van een maand gefactureerd staat, maakt voor ons niets uit. Zo kan dus een rekening op dag 1 van een maand een extra maand garantie opleveren. Ook doen we niet zo moeilijk als u buiten dat volle jaar problemen krijgt met een door ons gereviseerd product. We hebben een coulance regeling.

Ja, In alle gevallen is dat mogelijk.

Vaak wel, mits de fabrikant niet zijn best heeft gedaan dit te voorkomen. Accu’s worden wel eens kunststof gelast en dan krijg je deze niet open. Zitten er schroeven in? Dan kunnen we de accu openmaken en de accu eventueel reviseren.

Dat is heel normaal, u begint weer bij start. Li-ion accu’s moeten zich zetten. Wat niets anders betekent dat een accu nog niet maximaal presseert. U heeft minimaal 5 tot maximaal 10 ontladingen nodig wilt u uitkomen op 100% van het accu vermogen. Dit is heel normaal. Het kan voorkomen dat uw indicator snel zakt, maar blijft hangen op het laatste streepje. De accu is niet leeg, maar nog niet gezet. Wees vooral geduldig en rijd gerust de accu leeg. Vaak merkt u dat doordat de ondersteuning af en toe weg valt. Zet op dat moment de ondersteuning op minimaal om nog thuis te komen. Laad hierna de accu volledig op.

Het zou natuurlijk geweldig zijn om de kilometers in te schatten. Helaas is dat niet mogelijk door externe omstandigheden. Denk aan gewicht, onderhoud, of u wel of geen tegenwind heeft of hoe hoog de ondersteuning staat. Zoals u ziet zijn er redenen om geen kilometers te noemen. Reprofietsaccu garandeert het vermogen wat in uw accu zit. Mocht u bij een accu van 36 volt en een vermogen van 10 ah (360 Wh) gewend te zijn om 50 kilometer te kunnen fietsen, dan mag u bij een gereviseerde accu hetzelfde verwachten.

Het eerste wat u doet is controleren of alles normaal werkt. Plaats de accu in de fiets en zet de fiets aan. Als alles goed is gegaan, werkt de fiets weer zoals u gewend bent. Zet de accu op de lader en laad die geheel op. Mocht uw accu niet reageren zoals u gewend bent, neem dan direct met ons contact op!

A-merken. De keuze is reuze, maar we kiezen voor het hoogst haalbare. Kwaliteit en duurzaamheid zijn  kernwoorden die we gebruiken. ReproFietsaccu wil alleen het beste wat er te verkrijgen is op dat moment en zal altijd streven naar verbeteringen. Samsung, Panasonic, Sanyo, LG, Xcell, Japcell en Multicell zijn een paar merken waar we mee werken.

Om te beginnen bieden wij die aan voor recycling. Een erkend bedrijf haalt onze containers regelmatig op en verwerkt deze producten tot een nieuw product. Maar voor zoiets gebeurt, halen wij de geschikte cellen voor onze power bank eruit. Die cellen zijn vaak nog prima te gebruiken voor een power bank. Dit is natuurlijk de ultieme manier van duurzaam bezig zijn.

Helaas duurt het altijd even om die lijst in te vullen. Dat komt omdat elke accu weer anders in elkaar zit. Tevens moet er een ontwerp op maat worden gemaakt specifiek voor elke merk/type accu. Elke accu die afgebeeld en omschreven word door ons is een door ons gereviseerde accu en niet van het internet afgeplukt. Deze reden is eenvoudig te noemen. Er word namelijk gekeken wat het maximaal mogelijke is binnen de cassette. Ondanks dat er al vele soorten accu’s zijn gebouwd, hebben we besloten om vanaf de lancering van deze website alles te documenteren. Mocht uw accu er niet bij staan, neem dan gerust contact met ons op.

Denk aan opslag in de winter wanneer u minder fietst. Accu’s houden niet van kou. Opslaan doe je het beste in een verwarmde omgeving. Sla nooit accu’s op met een volle lading, maar hanteer 50%. Na ongeveer twee maanden laad je voor 2 uurtjes de batterij weer op. Laad nooit de accu vol. En zet de accu weer weg in een verwarmde omgeving.

Ja en nee. Ja, omdat het kan, maar of het verstandig is? U kunt beter even een half uurtje wachten. De cellen hebben hun energie gegeven en dat zorgt er voor dat ze warm worden. Na dat half uurtje zet u hem weer op de lader.

Nee! Vol = vol. Techniek is leuk als het prima werkt. Maar techniek kun je niet altijd vertrouwen. Maak de lader altijd van de accu los als die vol is en laad nooit onbeheerd uw accu. Als u gaat slapen of weg moet, stop met laden van de accu, al is die nog niet helemaal vol. Er zijn voorbeelden genoeg te vinden op YouTube waar het fout gaat. Laad de volgende dag verder als dat nodig is. Maar ook deze film laat u binnen 2 minuten zien waarom techniek niet te vertrouwen is.

Ja. Er word uitgegaan van 1000 ladingen per accu. Of je nu bij 25% leeg de accu aan de lader hangt of bij 75% leeg, maakt niets uit. Rijd de accu zo leeg mogelijk voor u hem gaat laden. Zo wint u tijd en verlengt u de levensduur van de accu. Een grote accu maakt niet alleen veel meer kilometers, maar het aantal ladingen wordt over een grotere periode verspreid. Dus gaat de accu ook veel langer mee.

1